مراقبت های بعد از پیکرتراشی

مراقبت های بعد از پیکرتراشی عامل مهمی در نتیجه نهایی جراحی هستند. دکتر مصطفی آگاه در مورد این موضوع می گوید، مانند هر روش دیگری، پیروی از توصیه های پس از عمل، برای دستیابی به حداکثر نتایج ضروری است. عدم پیروی از این دستورالعمل ها، می تواند نتیجه جراحی را مختل کند و حتی منجر به عوارض بعدی شود.

انواع درمان‌های فرم‌دهی به بدن

درمان‌های غیرتهاجمی بدن به یکی از پنج دسته تقسیم می‌شوند:

  • فریزرهای چربی (یعنی CoolSculpting)، درمان‌های مبتنی بر حرارت مانند Sculpsure و Vanquish (برخی از فرکانس‌های رادیویی همراه با گرما، مانند Exilis و TruSculpt)، درمان‌های انرژی الکترومغناطیسی (و فرکانس رادیویی) که شامل Emsculpt NEO و Emsculpt، تزریقات حل کننده چربی، مانند Kybella، و البته جراحی‌هایی مانند پیکرتراشی یا لیپو ۳۶۰ که جراحی تهاجمی محسوب می‌شوند. توجه کنید که هیچ یک از این روش‌ها وسیله‌ای برای کاهش وزن نیستند، بلکه برای تنظیم دقیق نواحی مشکل‌دار مانند معده، ران‌ها، بازوها یا باسن مناسب‌ هستند تا ظاهری برجسته‌تر، بلندتر یا کمتر حجیم‌تر داشته باشند.

مراقبت های بعد از پیکرتراشی می تواند از توصیه های مراقبت از پوست، مانند پاکسازی و مرطوب کننده اولیه، تا افزایش مصرف آب روزانه که به روند حذف چربی کمک می کند، متفاوت باشد.

به انواع روش‌های موجود بپردازیم:

ماساژ ملایم یک عامل کلیدی

به گفته مونرو، متخصص پوست لس آنجلس، جانین هاپکینز، MD (او روش‌های انجماد چربی را انجام نمی‌دهد یا توصیه نمی‌کند)، مراقبت‌های بعد از عمل اغلب شامل ماساژ دادن محل برای از بین بردن مواد زائد و تحریک التیام است. علاوه بر این، دکتر هاپکینز استفاده از لوسیونی مانند Revision Body Firm یا DefenAge 10 Luxe Hand & Body Cream را توصیه می کند.

برخی از درمان‌ها، مانند CoolSculpting، به ماساژ فوری و پس از درمان نیاز دارند تا بهبودی سالم و نتایج مطلوب را ایجاد کنند. مطالعات نشان می دهد که ماساژ در مقایسه با ماساژ ندادن، تخریب چربی را تا ۴۰ تا ۶۰ درصد بهبود می بخشد.

هیدراته و رژیم غذایی سالم

پس از پیکرتراشی، نوشیدن مقادیر کافی آب نتایج خوبی را تضمین می کند، به خصوص در هنگام گرما و/یا فرکانس رادیویی. دکتر هونت توصیه می کند: «هرچه سلول های چربی و بافت های زیر جلدی هیدراته تر باشند، نفوذ انرژی بهتر و تخریب چربی بهتر انجام می شود.

همچنین لازم است به یک رژیم غذایی متعادل متشکل از غذاهای سالم پایبند باشید. دکتر هاپکینز می گوید: «نمک بیش از حد در رژیم غذایی می تواند منجر به تورم شود. او می افزاید: «من همچنین توصیه می کنم از شکر و کربوهیدرات های ساده که باعث التهاب در پوست و بدن می شوند اجتناب کنید.

لباس های گشاد بپوشید

تاپ ها و شلوارهای جین تنگ را برای چند روز (یا هفته های) اول دور بریزید و آنها را با لباس های راحت که به بدن، کشیده و فشار زیاد وارد نمی‌کنند، عوض کنید. تورم و ناراحتی معمولی است، و به همین دلیل، پوشیدن لباس‌های گشاد و راحت، مخصوصاً هنگام نشستن طولانی‌تر، مناسب است.

مکمل های ضد تورم مصرف کنید

بیشتر پروتکل‌های روش غیرجراحی توصیه می‌کنند از مصرف برخی مکمل‌های خوراکی در روزهای منتهی به درمان و بعد از آن خودداری کنید. دکتر پرمینگر از توقف “همه داروها و مکمل ها قبل از عمل جراحی که ممکن است در ایجاد کبودی نقش داشته باشند” تاکید می کند. او همچنین مکمل های گیاهی مانند آرنیکا و یا بروملین را برای کاهش کبودی و تورم بعد از عمل توصیه می کند.

دکتر مصطفی آگاه با بیش از ۲۰ سال سابقه تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی و اخذ مدرک دوره تکمیلی از اتریش و بازگشت به ایران، سالها در خدمت مراجعین خود هستند. 

علاوه بر ایشان، کادر درمان و پشتیبانی ۲۴ ساعته ما، آماده پاسخگویی به بیماران بین المللی و داخلی هستند.

همیشه به یاد داشته باشید که ابتدا، داشتن اطلاعات کامل از پزشک، جراحی، عوارض و ریسک‌های عمل و پاسخگویی و همراهی پزشک و کادر درمان از قبل از شروع جراحی و مشاوره تا فالوآپ و بهبودی کامل شما، از مهمترین فرآیندهای شما برای تصمیم به انتخاب کشور، شهر و پزشک شماست.