لیفت گردن (Neck lift)

لیفت گردن(پلاتیسماپلاستی) یک جراحی زیبایی است که پوست و چربی اضافی اطراف خط فک گردن را از بین می برد و گردنی مشخص تر و جوان تر ایجاد می کند. نتایج می تواند طولانی مدت باشد. اما جراحی لیفت گردن نمی تواند روند پیری را متوقف کند. لیفت گردن به عنوان جوانسازی گردن نیز شناخته می شود.

عضله پلاتیسما چیست؟

پلاتیسمای شما امکان حرکت در قسمت پایین صورت شما را فراهم می کند. این یک ورقه عضلانی نازک است که از استخوان ترقوه به پایین صورت شما می رود. اگر پلاتیسمای شما ضعیف شود، می تواند ظاهر گردن شما را تحت تاثیر قرار دهد.

چه کسانی برای این جراحی مناسب هستند؟

  • چربی اضافی در گردن شما.
  • نوارهای افقی پوست (بندهای گردن).
  • وزن زیادی از دست داده و پوست شلی روی گردن خود داشته باشید.
  • پوست گردن که افتاده به نظر می رسد.
  • چین و چروک.

لیفت صورت و گردن چه تفاوتی با هم دارند؟

لیفت صورت ظاهری جوان را به قسمت بالایی صورت شما باز می گرداند. اما جراحی لیفت گردن یک گزینه کمتر تهاجمی است. روی ناحیه زیر چانه و بالای استخوان ترقوه تمرکز می کند.

آیا می توانم بدون جراحی به اثرات لیفت گردن دست پیدا کنم؟

عمل های زیبایی لیفت گردن می تواند ظاهر گردن شما را بهبود بخشد (لیفت غیر جراحی گردن). اما توجه داشته باشید که این نتایج موقتی است.

گزینه های لیفت گردن غیر جراحی عبارتند از:

  • تزریق بوتولینوم ظاهر چروک‌های گردن را کاهش می دهد. تزریق بوتولینوم با تزریق ماده ای عمل می کند که باعث شل شدن عضلاتی می شود که باعث ایجاد نوارهای گردن می شوند.
  • اسید دئوکسی کولیک یک محلول تزریقی است که سلول های چربی را از بین می برد. تزریق آن به زیر چانه می تواند به گردن شما ظاهر تراشیده تری بدهد.
  • فیلرهای پوستی با حجیم کردن پوست افتاده، حجم را بازیابی می کنند.
  • درمان های لیزر فرکشنال، بافت پوست را یکدست تر می کند. لایه برداری پوست با لیزر پرتوهای نور را به سمت گرم کردن لایه های پوست در زیر سطح هدایت می کند و ناهماهنگی ها را صاف می کند.
روش جراحی

ابتدا داروی بیهوشی دریافت خواهید کرد تا به شما کمک کند در طول عمل راحت باشید. این ممکن است شامل بیهوشی عمومی یا آرامبخش داخل وریدی (IV) باشد که از طریق یک سوزن در بازوی خود دریافت می کنید.
دکتر آگاه برشی را در نزدیکی پهلو و اطراف گوش و همچنین زیر چانه شما ایجاد می کند. در برخی موارد، این برش فقط در اطراف گوش شما قرار دارد.
چربی اضافه از بین می رود، بافت زیر گردن شما تغییر می کند و عضله پلاتیسمای شما را سفت می کند. همچنین پوست اضافی بطور کامل از بین می رود.
قبل از پایان عمل، از بخیه (بخیه) یا چسب مخصوص پوست برای بستن محل برش استفاده می شود.

ریسک‌های احتمالی

ریسک‌های احتمالی جراحی زیبایی لیفت گردن عبارتند از:

  1. خون ریزی.
  2. کبودی.
  3. تغییرات در احساس پوست.
  4. ترومبوز ورید عمقی (DVT).
  5. عفونت.
  6. درد.
  7. بهبود ضعیف زخم
  8. تورم (ادم).
  9. ریزش موی موقت در امتداد برش ها.