سوالات متداول پیکرتراشی

اگر شما به طور منظم ورزش کرده اید. از یک رژیم غذایی سالم استفاده کرده اید، اما هنوز نتایجی را که آرزویش را داشتید نمی بینید. چه کاری می توانی انجام بدهید؟ اگر نواحی سرسختی از چربی دارید که می‌خواهید از شر آنها خلاص شوید، ممکن است از خود بپرسید که آیا پیکرتراشی بدن برای شما مناسب است یا خیر.

بیایید به برخی از سوالات متداول در مورد پیکرتراشی بدن نگاهی بیندازیم.

پیکرتراشی چیست؟

پیکرتراشی سلول های چربی بدن را با جراحی هدف قرار داده و از بین می برد. این به شما امکان می دهد تا چربی های سرسخت را در نواحی مانند بازوها، شکم، باسن و ران ها شکل دهید و از بین ببرید.

پیکرتراشی نه تنها به از بین بردن چربی کمک می کند، بلکه سلولیت را کاهش می دهد، گردش خون سالم را بهبود می بخشد و بافت همبند را تقویت می کند.

این روش برای کسانی ایده آل است که به وزن ایده آل خود نزدیک هستند، اما تمایل دارند تا قسمت هایی از بدن خود را شکل و فرم دهند و سفت کنند.

پیکرتراشی چگونه به فرم‌دهی بدن کمک می‌کند؟

این جراحی از انواع مختلف روش‌ها برای از بین بردن سلول‌های چربی و سفت‌کردن پوست استفاده می‌کند. هنگامی که درمان کامل شد، بدن سلول های چربی تخریب شده را طی ۳ تا ۴ ماه آینده بطور کامل از بین می‌برد.

آیا کانتورینگ بدن به کاهش وزن کمک می کند؟

روش های کانتورینگ بدن مانند پیکرتراشی، راه حلی برای کاهش وزن نیستند. روش‌های کانتورینگ بدن ممکن است منجر به کاهش وزن نسبتاً ناچیز فقط ۳-۵ پوند به طور متوسط شود (احتمالاً برای جراحی‌های براکیوپلاستی و لیفت داخلی ران). در واقع، توصیه می شود که شما در حدود ۱۰ پوند از وزن ایده آل خود فاصله داشته باشید و حداقل شش ماه قبل از جراحی آن وزن را حفظ کنید. وزن ایده آل وزنی است که برای شما حس خوبی داشته باشد و بتوانید به راحتی آن را با عادات غذایی منظم و سالم و برنامه ورزشی خود حفظ کنید. دلیل اهمیت داشتن وزن مناسب این است که وزن ثابت به این معنی است که جراح می تواند نتایج بهینه را ارائه دهد و نوسانات وزن در طول زمان بر نتایج شما تأثیر می گذارد.

بعد از پیکرتراشی چه اتفاقی می افتد؟

عوارض جانبی معمول پس از عمل شامل بی حسی موقت، قرمزی، تورم، کبودی، سفتی، گزگز، سوزن سوزن شدن و درد است. برای چند ساعت پس از برداشتن اپلیکاتور، بسیاری از بیماران قرمزی در ناحیه تحت درمان را تجربه می کنند.

بعد از پیکرتراشی اضافه وزن مجدد خواهم داشت؟

نواحی تحت درمان به دلیل کمبود سلول های چربی موجود، سایز کوچک را حفظ می‌کنند. اما اگر بیماران سبک زندگی سالمی نداشته باشند در سایر نواحی بدن اضافه وزن خواهند داشت.

سوالات متداول پیکرتراشی

دکتر مصطفی آگاه با بیش از ۲۰ سال سابقه تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی و اخذ مدرک دوره تکمیلی از اتریش و بازگشت به ایران، سالها در خدمت مراجعین خود هستند. 

علاوه بر ایشان، کادر درمان و پشتیبانی ۲۴ ساعته ما، آماده پاسخگویی به بیماران بین المللی و داخلی هستند.

همیشه به یاد داشته باشید که ابتدا، داشتن اطلاعات کامل از پزشک، جراحی، عوارض و ریسک‌های عمل و پاسخگویی و همراهی پزشک و کادر درمان از قبل از شروع جراحی و مشاوره تا فالوآپ و بهبودی کامل شما، از مهمترین فرآیندهای شما برای تصمیم به انتخاب کشور، شهر و پزشک شماست.