بادی کانتورینگ(Body Contouring)

بادی کانتورینگ یا همان کانتورینگ بدن، هر روش پزشکی یا جراحی برای تغییر شکل تقریباً هر ناحیه از بدن از طریق برداشتن چربی و/یا پوست است.
اگر به دلیل جراحی چاقی یا رژیم غذایی و ورزش مقدار زیادی وزن (۱۰۰+ پوند) از دست داده‌اید، احتمالاً واجد شرایط جراحی کانتورینگ بدن هستید.

این جراحی را برای چه کسانی، توصیه می‌کنیم؟

  • کاهش وزن آنها تثبیت شده است
  • سلامت کلی بدن
  •  غیر سیگاری‌ها
  • افرادی که درست غذا می‌خورند(رژیم غذایی سالم)

انواع بادی کانتورینگ

لیفت: . شما می‌توانید در بیشتر قسمت‌های بدن از جمله بازوها، نواحی میانی و پایین بدن، سینه‌ها، باسن، ران‌ها و شکم، پوست اضافی داشته باشید.
در این نوع، الگوهای برش متفاوت است و ممکن است شامل یک برش محیطی در اطراف بدن برای برداشتن پوست و چربی اضافی باشد.

لیپوساکشن: از این نوع می‌توان برای حذف نواحی بزرگتر چربی‌های ناخواسته، استفاده کرد. البته در نواحی ظریف و کوچک نیز قابل استفاده است. امروزه لیپوساکشن روشی بسیار ملایم‌تر و کم‌تهاجمی‌تر برای کانتورینگ بدن است. یکی از انواع خاص لیپوساکشن، لیپوساکشن هوشمند است که از لیزر برای آب کردن سلول‌های چربی استفاده می‌کند تا راحت‌تر از بین بروند. 
یکی دیگر از انواع خاص لیپوساکشن، لیپوساکشن VASER است که به دلیل اثربخشی، همراه با زمان بهبودی سریع‌تر، محبوبیت زیادی دارد.
لیپوساکشن VASER را می‌توان با انتقال چربی نیز استفاده کرد.

Thighplasty: می‌توانید برای فرم دادن به ران‌هایتان در صورت داشتن چربی بیش از حد، از این جراحی استفاده کنید. این فرآیند درمانی، شامل سفت‌تر و جذاب‌تر کردن ران‌های شما می‌شود. توجه داشته باشید که مانند بالای بازوهای شما، ران های شما به دلیل افزایش سن یا کاهش وزن، حتماً دارای پوست اضافی هستند.

انتقال چربی: انتقال چربی تکنیکی است که می‌توان با چندین نوع مختلف از گزینه‌های کانتورینگ بدن استفاده کرد. در این عمل، از لیپوساکشن برای برداشتن چربی از نواحی مشکل‌دار استفاده می‌شود، سپس آن را برای بهبود قسمت‌هایی که می‌خواهید حجم بیشتری داشته باشند، منتقل کنید.

تامی تاک: تامی تاک ( ابدومینوپلاستی): برای برداشتن پوست و چربی اضافی برای ایجاد ظاهری خوش فرم و همچنین ترمیم عضلات کشیده یا ضعیف شکم طراحی شده است.

ریکاوری بعد از بادی کانتورینگ

بهبودی انواع روش‌های کانتورینگ بدن مانند لیپوساکشن، معمولاً چند روز طول می‌کشد تا فرد بتواند به راحتی، به روال عادی خود بازگردد. توجه داشته باشید، برخی از افراد به قدری بهبودی ساده دارند که چند روز پس از درمان، به سر کار باز می گردند.
در دوران نقاهت از مصرف داروهای ضد التهاب و سیگار کشیدن خودداری کنید. بعد از روز عمل، می توانید تا حدی راه بروید، میزان مشخصی از درد، تورم و کبودی به مدت دو تا چهار هفته پس از جراحی طبیعی است.