چال گونه (Dimpleplasty)

شاید همیشه می‌خواستید گودی‌ها ظاهری خاصی در صورت خود داشته باشید. یا ممکن است این اتفاق بیفتد که به غیر از خودتان، بقیه افراد خانواده شما چال گونه داشته باشند و شما نیز بخواهید مثل آنها از این زیبایی بهره‌مند شوید. دلیل هر چه که باشد، اگر متوجه شدید که همیشه گودی گونه یا چانه را دوست داشته‌اید، روش ایجاد چال گونه ممکن است گزینه مناسبی برای شما باشد. روش ایجاد Dimpleplasty می تواند چال‌های کوچگ و ظریفی را  دقیقاً در خطوط صورت شما قرار دهد و ویژگی های زیبایی صورت شما را تکمیل کند. دکتر مصطفی آگاه به عنوان فوق متخصص در جراحی پلاستیک، با توجه به بررسی فرم صورت شما، بهترین نوع جراحی را برای شما انجام می‌دهند.

اقدامات قبل از جراحی

هنگامی که به جراحی گودی یا چال گونه فکر می کنید، باید یک جراح با تجربه پیدا کنید. برخی از متخصصان پوست برای این نوع جراحی آموزش دیده اند، اما بهترین است به جای آن به یک جراح پلاستیک متبحر، مراجعه کنید.

ما آماده‌ایم تا یک قرار اولیه با شما داشته باشیم. در اینجامشاوره اولیه، شما می توانید خطرات در مقابل مزایای جراحی چال گونه را مورد بحث قرار دهید. پزشک،  همچنین می تواند تعیین کند که آیا شما کاندید خوبی برای جراحی پلاستیک هستید یا خیر. در نهایت، متوجه خواهید شد که گودی ها باید در کجا قرار گیرند.

هزینه Dimpleplasty در کشورهای مختلف بسیار بالا و البته متفاوت است و تحت پوشش بیمه پزشکی قرار نمی‌گیرد. به طور متوسط، مردم در کشورهای دیگر حدود ۱۵۰۰ دلار برای این روش هزینه می کنند. و اگر هر گونه عارضه ای رخ دهد، قطعاً می توانید انتظار داشته باشید که هزینه کلی نیز، افزایش پیدا می‌کند.

بسیار خوشحالیم که با افتخار و با سالها تجربه جراحی‌های مختلف پلاستیک، با کیفیت بالا و قیمت مناسب، میزبان مراجعین مختلف از بیش از بیست کشور جهان بوده‌ایم.

روش جراحی

Dimpleplasty به صورت سرپایی انجام می شود. این به این معنی است که می توانید بدون نیاز به رفتن به بیمارستان، عمل را در کلینیک تخصصی ما، انجام دهید. همچنین ممکن است نیازی به بیهوشی عمومی نداشته باشید.

ابتدا یک بی حس کننده موضعی مانند لیدوکائین در پوست صورت شما تزریق می‌شود. این به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که در طول جراحی هیچ درد یا ناراحتی را تجربه نمی کنید. حدود ۱۰ دقیقه طول می کشد تا داروی بی حسی اثر کند.

سپس دکتر آگاه از یک ابزار بیوپسی کوچک برای ایجاد سوراخ در پوست شما استفاده می کند تا به صورت دستی گودی ایجاد کند. مقدار کمی از ماهیچه و چربی برای کمک به این ایجاد برداشته می شود. طول این منطقه حدود ۲ تا ۳ میلی متر است.

هنگامی که فضای موردنظر برای گودی ایجاد شد، سپس یک بخیه (بند) را از یک طرف ماهیچه گونه به طرف دیگر قرار می دهد. سپس مجل جراحی، بسته می شود تا گودی به طور دائم در جای خود قرار گیرد.

ریکاوری

بهبودی پس از جراحی چال گونه، نسبتاً ساده و سریع است. نیازی نیست در بیمارستان یا کلینیک بمانید. در واقع، معمولاً می توانید بلافاصله پس از جراحی به خانه بروید.  پس از عمل، ممکن است تورم خفیفی را حس کنید. می‌توانید از بسته‌های سرد برای کاهش تورم استفاده کنید، اما معمولاً ظرف چند روز این تورم، خود به خود از بین می‌رود. اکثر افراد می توانند دو روز پس از انجام عمل گودی به محل کار، مدرسه و سایر فعالیت های عادی خود بازگردند.

عوارض احتمالی Dimpleplasty

عوارض ناشی از جراحی چال گونه بسیار  نادر است. برخی از عوارض احتمالی عبارتند از:

  • خونریزی در محل جراحی
  • آسیب عصب صورت
  • قرمزی و تورم
  • عفونت
  • جای زخم
    اگر خونریزی یا ترشح بیش از حد در محل عمل مشاهده کردید، فوراً به پزشک مراجعه کنید.