مراقبت های بعد از لیفت سینه

مراقبت های بعد از مراقبت های بعد از لیفت سینه کدامند و چقدر در نتیجه نهایی جراحی تاثیر دارند؟ لبفت سینه از جراحی‌های بسیار رایج در دنیاست و هر روز به تعداد مراجعین و علاقه‌مندان به این جراحی افزوده می‌شود.

مراقبت های بعد از مراقبت های بعد از لیفت سینه کدامند و چقدر در نتیجه نهایی جراحی تاثیر دارند؟ لبفت سینه از جراحی‌های بسیار رایج در دنیاست و هر روز به تعداد مراجعین و علاقه‌مندان به این جراحی افزوده می‌شود.

لیفت سینه یا ماستوپکسی یک عمل زیبایی برای بهبود ظاهر سینه هایی است که به دلیل سن، نوسان وزن یا وراثت افتاده اند. لیفت سینه به خانم ها این امکان را می دهد که از فرم سینه ترمیم شده لذت ببرند و ظاهری جوان تر داشته باشند. لیفت سینه ممکن است همراه با بزرگ کردن سینه، کوچک کردن سینه یا به عنوان بخشی از اصلاح سینه انجام شود. در طی جراحی لیفت سینه، سینه سفت می‌شود و پوست اضافی برای تغییر شکل سینه برداشته می‌شود. در صورت تمایل لیفت سینه ممکن است بزرگی هاله را کاهش دهد. دکتر مصطفی آگاه می‌تواند خطوطی را که یک زن می‌خواهد ایجاد کند و جای زخم را تا حد امکان به حداقل برساند. پس از جراحی، زمان بهبودی و تجربه شما در دستان شماست. ۱۰ نکته برای بهبودی مطلوب پس از جراحی لیفت سینه را با هم مرور کنیم.

۱۰ نکته برای بهبودی پس از جراحی لیفت سینه

ریکاوری جراحی لیفت سینه برای هر فردی منحصر به فرد است و تحت تاثیر عوامل زیادی از جمله سن، سلامتی و وسعت عمل جراحی شما قرار می گیرد. شما می توانید اقداماتی را برای بهبودی و جلوگیری از عوارض انجام دهید. در اینجا چند نکته برای کمک به بهبودی آرام و به موقع آورده شده است.

  • پس از عمل: توصیه های دکتر مثطفی آگاه را در مورد داروها و مراقبت از خود دنبال کنید تا موفق ترین نتیجه ممکن را داشته باشید. مطمئن شوید که تمام داروهای خود را همانطور که برای شما تجویز شده است مصرف کنید. این شامل تکمیل رژیم کامل آنتی بیوتیک است، با این حال، باید حداقل به مدت ۲ هفته از مصرف آسپرین و داروهای مشابه آسپرین خودداری کنید.
  • جدول زمانی: در حالت ایده آل، برای کمک به بهبود سریع بدن خود، از فعالیت های روزانه کامل خود به مدت ۲ تا ۳ هفته خودداری کنید. جراح ممکن است به شما توصیه کند در این مدت از رانندگی اجتناب کنید. در شش هفته اول از هر گونه فعالیت شدید مانند هل دادن، کشیدن یا بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید. این شامل کودکان، مواد غذایی، و حیوانات خانگی می شود!
  • مراقبت های بعد از عمل: در مورد لیفت سینه، یخ راه حلی برای درد و تورم نیست. از کیسه های یخ خودداری کنید زیرا می توانند جریان خون حیاتی را در برش های شما کاهش دهند. اگر دچار بی حسی موقت از تورم شدید، خطر سرمازدگی برای پوست حساس شما نیز وجود دارد. برای تسکین التهاب، حداکثر ۲۰ دقیقه از کمپرس سرد استفاده کنید و حداقل ۴۰ دقیقه بین برنامه ها صبر کنید.
  • مراقبت از بخیه: برای بهبودی مناسب، بخیه های شما در هنگام استحمام یا پانسمان نیاز به مراقبت ویژه دارند. ممکن است لازم باشد چند روز حمام اسفنجی بگیرید تا برش هایتان خشک بماند. در هفته های اولیه بهبودی، از آب داغ یا بخار پرهیز کنید، که می تواند تورم را افزایش دهد. فقط دوش نسبتاً گرم بگیرید، به خصوص که ناحیه سینه شما به دمای شدید حساس است. برش های خود را طبق دستور جراح پلاستیک خود تمیز، خشک و به درستی بانداژ کنید.
  • RELAX: در ابتدا باید سعی کنید آرام باشید و از حرکات ناگهانی خودداری کنید. در هفته اول، بیشتر وقت خود را باید در حالت درازکش سپری کنید، چه در رختخواب یا نشسته. برای کاهش خطر لخته شدن خون، دوره های استراحت خود را با پیاده روی های کوتاه در طول روز پر کنید. حتی اگر فقط حوصله قدم زدن در اتاق نشیمن خود را دارید.
  • خوابیدن: از خوابیدن بر روی شکم یا هرگونه فشار اضافی روی سینه خودداری کنید. این را می توان با نگه داشتن چند بالش و با قرار دادن یک بالش زیر زانوهای خود برای جلوگیری از غلتیدن در خواب به دست آورد. برای افزایش گردش خون که برای کاهش درد و تورم مفید است، در وضعیت بالا بخوابید.
  • لباس: کمد لباس بعد از عمل شما یک نکته مهم است. پس از جراحی، جراح شما از شما می خواهد که یک سوتین/لباس فشرده سازی بپوشید. این کار روند بهبودی را تسریع می‌کند، مایعات را از بدن خارج می‌کند، جریان خون را بهبود می‌بخشد و راحتی و پشتیبانی ایجاد می‌کند. همچنین ممکن است به شما توصیه شود که برای مدتی از پوشیدن سوتین های زیر سیمی خودداری کنید.
  • سیگار کشیدن: در چند هفته اول پس از جراحی از استعمال دخانیات خودداری کنید، زیرا سیگار جریان خون را کاهش می دهد و می تواند روند بهبود را کند یا پیچیده کند.
  • تغذیه: خوب بخورید! بدن شما به غذای سالم و غنی از مواد معدنی و ویتامین ها نیاز دارد تا روند بهبودی را تامین کند. مصرف نمک و غذاهای فرآوری شده را کاهش دهید زیرا به التهاب کمک می کنند. برای بهره مندی از ویتامین های طبیعی مانند ویتامین K، سبزیجات برگ دار، تخم مرغ، انواع توت ها یا ماست را انتخاب کنید. ویتامین K بعد از جراحی بسیار مفید است، زیرا پروتئین های مختلفی را برای لخته شدن خون مناسب ایجاد می کند.
  • ضدآفتاب: برای اینکه جای زخم های شما بهبود یابد و محو شوند، از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید خودداری کنید. ناحیه را پوشیده نگه دارید یا پس از بهبود برش ها از کرم ضد آفتاب با حداقل SPF 30 استفاده کنید. این باید حداقل تا یک سال اول پس از عمل ادامه یابد. جراح شما ممکن است کرم های خاصی را توصیه کند که به کاهش ظاهر اسکار کمک می کند.

دکتر مصطفی آگاه با بیش از ۲۰ سال سابقه تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی و اخذ مدرک دوره تکمیلی از اتریش و بازگشت به ایران، سالها در خدمت مراجعین خود هستند. 

علاوه بر ایشان، کادر درمان و پشتیبانی ۲۴ ساعته ما، آماده پاسخگویی به بیماران بین المللی و داخلی هستند.

همیشه به یاد داشته باشید که ابتدا، داشتن اطلاعات کامل از پزشک، جراحی، عوارض و ریسک‌های عمل و پاسخگویی و همراهی پزشک و کادر درمان از قبل از شروع جراحی و مشاوره تا فالوآپ و بهبودی کامل شما، از مهمترین فرآیندهای شما برای تصمیم به انتخاب کشور، شهر و پزشک شماست.