پروتز باسن

بسیاری از زنان هنگام پوشیدن شلوار جین یا بیکینی مایلند اندام آنها به شکل “ساعت شنی” باشد و اکنون از اندازه یا شکل باسن خود ناراضی هستند.
اگر جزو این دسته هستید می‌توانید از لیفت باسن زنانه بهره‌مند شوید.
البته این روش برای آقایان نیز انجام می‌شود، اما معمولاً این جراحی در بین خانم‌ها رایج‌تر است. لیفت باسن که به عنوان لیفت باسن برزیلی یا BBL و یا پروتز باسن نیز شناخته می‌شود، یک عمل جراحی پلاستیک محبوب است که می‌تواند برای نیازهای منحصر به فرد هر بیمار و نتایج دلخواه آنها، شخصی‌سازی شود.

آیا من شخص مناسبی برای این جراحی هستم؟

  • اگر از نظر جسمی و روانی، سالم هستید.
  • سن کامل بلوغ (۱۸ یا بیشتر) دارید.
  • وزن شما ثابت است.
  • غیر سیگاری‌ها.
  • سعی کرده‌اید با ورزش و تغذیه فرم و اندازه باسن خود را سفت و بزرگتر کنید، اما تاکنون موفق نشده‌اید.

قبل از جراحی چه‌ کاری انجام دهم؟

  • دو هفته قبل از جراحی از آسپرین یا محصولات حاوی آسپرین استفاده نکنید.
  • EKG، آزمایش خون، اشعه ایکس قفسه سینه و ارزیابی قلب و عروق به مدت ۳ هفته قبل از عمل انجام شود.
  •  ۲ هفته قبل از جراحی سیگار نکشید و الکل ننوشید.
  • رژیم غذایی سالم داشته باشید.

جراحی

در واقع سه روش جراحی مختلف وجود دارد که اندازه باسن شما را افزایش می‌دهد:

لیفت سنتی باسن، لیفت باسن برزیلی (انتقال چربی) و پروتز باسن. این جراحی تحت آرامبخشی داخل وریدی یا بیهوشی عمومی انجام می‌شود.
لیفت سنتی باسن: این عمل گاهی اوقات همراه با بزرگ کردن باسن انجام می‌شود. روش لیفت باسن با افزایش حجم، ناحیه موردنظر را افزایش نمی‌دهد.
این روش برای موارد افتادگی بیش از حد، به ویژه پس از کاهش وزن، بسیار ایده‌آل است.
در این روش، با برداشتن پوست اضافی و سفت کردن نواحی مورد نظر، ران‌ها و باسن بیمار را ترمیم کرده و بالا می‌بریم. طور معمول، این روش بین یک تا دو ساعت طول می‌کشد و بیماران می‌توانند در عرض سه هفته فعالیت‌های عادی خود را از سر بگیرند.

لیفت باسن برزیلی(BBL): در روش‌های لیفت باسن برزیلی، از چربی ناحیه دیگری از بدن برای رسیدن به حجم مورد نظر استفاده می‌شود و نتایج این نوع جراحی، بسیار طبیعی به نظر می‌رسد و از آنجایی‌که عمل جراحی نسبت به سایر روش‌ها، کم‌تهاجمی‌تر است، زمان بهبودی آن نیز سریع‌تر است.

پس از جراحی، شما باید به مدت تقریباً سه هفته از نشستن خودداری کنید و همچنین باید در دو هفته اول بهبودی از یک لباس فشرده برای کمک به تورم استفاده کنید.

پروتز باسن: پروتز باسن به روش قدیمی، در زیر پوست و چربی و روی ماهیچه‌های باسن قرار می‌گرفت و تکمیل آن به یک ساعت و نیم تا دو ساعت زمان نیاز دارد و بیماران نیاز به بیهوشی عمومی داشتند که جراح ایمپلنت‌های سیلیکونی را در بدن آنها قرار می داد.
بزرگ کردن باسن با ایمپلنت یا پروتز، معمولا در دو نوع بیمار انجام می شود. یکی بیمارانی که BMI کمتر از ۲۲ دارند و بنابراین چربی کافی برای لیفت باسن برزیلی ندارند و گروه دوم بیمارانی هستند که خواهان افزایش قابل توجهی در حجم و اندازه باسن خود، هستند.
ایمپلنت های سیلیکونی باسن به شما این امکان را می‌دهند که باسن را به اندازه دلخواه خود درآورده و این موضوع، به شکل باسن قبل از عمل و چربی موجود در بدن شما بستگی ندارد.

ریکاوری

بهبودی هر بیمار از جراحی متفاوت است، اما اغلب می‌توان انتظار داشت که یک یا دو روز بعد از عمل بتوانید راه بروید. شما باید حرکت کنید. حرکت کردن، به کاهش خطر ایجاد لخته کمک می‌کند. حداقل تا ۱۰ روز پس از درمان باید از نشستن مستقیم روی باسن خودداری کنید. برای بهبودی کامل باید از کمربندهای مخصوصی که به شما داده می‌شود، استفاده کنید.