مزایای لیفت صورت

مزایای لیفت صورت چیست؟ فرض کنید شروع به نگاه کردن در آینه کرده اید و چهره ای که به شما خیره شده است چیزی نیست که به یاد دارید (یا آرزویش را دارید). در آن صورت، ممکن است شروع کنید به آزمایش تمام گزینه های بالقوه موجود، برای تقویت ظاهر جوان خود! شاید تا به حال کرم‌ها، درمان‌های صورت و زیبایی را بدون مشاهده نتایج دلخواه امتحان کرده‌اید و به این فکر کرده‌اید که مراحل بعدی چه خواهد بود. بسته به خواسته های زیبایی شناختی شما، لیفت صورت ممکن است به شما در تحقق اهدافتان کمک کند.

لیفت صورت چیست؟

به جرات می توان گفت که تقریباً همه در مورد لیفت صورت شنیده اند یا حتی فردی را می شناسند که این عمل را انجام داده است. علیرغم اینکه ایده لیفت صورت یک دانش رایج است، همه دقیقاً نمی دانند که عمل لیفت صورت شامل چه مواردی می شود. لیفت صورت یا ریتیدکتومی یک روش جراحی است که به منظور بهبود و کاهش علائم قابل مشاهده پیری در صورت و گردن انجام می شود. لیفت صورت مشکلات رایج پوستی مرتبط با افزایش سن مانند:

مزایای لیفت صورت

مزایای لیفت صورت

۱. لیفت صورت بسیاری از نشانه های پیری را در یک مرحله هدف مورد قرار می دهد
روند طبیعی پیری باعث تغییرات مختلفی در ظاهر صورت و بافت پوست می شود. علاوه بر افزایش سن، آسیب های ناشی از نور خورشید، سیگار کشیدن و استرس نیز می توانند در ایجاد اثرات نامطلوب مختلف بر روی پوست نقش داشته باشند. لیفت صورت می تواند با هدف قرار دادن نشانه های مختلف پیری، ظاهر جوانی شما را بازگرداند و در نتیجه ظاهری سفت تر صورت و گردن ایجاد کند. لیفت صورت می تواند به رفع افتادگی پوست، چین و چروک های عمیق بین بینی و دهان، چین و چروک هایی که از دهان تا چانه شما امتداد می یابد، چانه دوتایی و مشکلات مربوط به چربی اضافی، همه در یک عمل جراحی کمک کند.

۲. لیفت صورت به از بین بردن دو چانه کمک می کند
اگر از پوست اضافی یا چربی اضافی ایجاد شده در اطراف گردن خود ناامید هستید، لیفت صورت ممکن است به کاهش یا حتی از بین بردن آن کمک کند. افتادگی و چین و چروک پوست روی گردن بخشی طبیعی از روند پیری است. متأسفانه، بسته به شدت چین و چروک یا چین‌خوردگی، این پوست اضافی می‌تواند شما را بسیار مسن‌تر از آنچه هستید نشان دهد و هنگام پوشیدن لباس‌هایی که ناحیه گردن را آشکار می‌کند باعث خجالت یا ناراحتی شود. لیفت صورت و لیفت گردن می تواند با سفت کردن و از بین بردن پوست اضافی به رفع این نگرانی ها کمک کند.

۳. لیفت صورت می تواند خط فک شما را بهبود بخشد
سن، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و حتی کاهش وزن قابل توجه می تواند باعث ایجاد پوست اضافی در اطراف صورت و چانه شود. برای برخی، چین‌های ناخوشایند ممکن است موردی باشد که بیشتر می‌خواهند «اصلاح کنند». لیفت صورت می تواند خط فک محکم تر و باریک تری ایجاد کند. با اصلاح نواحی فک و بالای گردن، لیفت صورت می تواند نواحی افتاده را محکم کند و خط فک شما دوباره جوان به نظر برسد.

۴. پوست افتاده صورت را سفت کنید
با افزایش سن، سطح کلاژن و ذخایر کلاژن در بدن کاهش می یابد. در نتیجه، شل یا افتادگی پوست شروع به ایجاد می کند. برای مدتی، کرم‌های بدون نسخه یا نسخه‌ای ممکن است به طور متوسط مفید باشند. با این حال، زمانی فرا می رسد که کرم ها دیگر موثر نیستند و با از دست دادن کلاژن یا اثرات یک عمر قرار گرفتن در معرض نور خورشید مقابله نمی کنند. لیفت صورت پوست اضافی را از بین می برد و گردن و عضلات صورت را سفت می کند تا افتادگی را کاهش دهد و ظاهری صاف و جوان را به صورت بازگرداند.

۵. لیفت صورت به کاهش چین و چروک های عمیق کمک می کند
چین و چروک های عمیق نیز به دلیل کاهش تولید کلاژن ایجاد می شوند. لیفت صورت (و روش های مرتبط مانند پرکننده های پوستی) می تواند به کاهش ظاهر چین و چروک های عمیق کمک کند، به خصوص چین و چروک هایی که بین بینی و دهان ایجاد می شوند (که گاهی به آن خطوط لبخند می گویند) و چین و چروک هایی که بین دهان و چانه ایجاد می شوند (که به آن خطوط ماریونت نیز می گویند) .

۶. لیفت صورت فقط برای خانم ها نیست
در حالی که توجه و تبلیغات قابل توجهی روی پیری و مشکلات پوستی زنان است، مردان نیز با نگرانی های پوستی مرتبط با افزایش سن دست و پنجه نرم می کنند! داده‌های ارائه‌شده توسط انجمن جراحی پلاستیک زیبایی آمریکا نشان می‌دهد که روش‌های لیفت صورت جزو ده روش برتر برای مردان در سال ۲۰۱۹ بوده است. روش‌های لیفت صورت می‌تواند به رفع پارگی، افتادگی پوست، چربی‌های جابجا شده و چین‌وچروک‌های نامطلوب صورت در مردان نیز بپردازد.

۷. سن مناسبی برای لیفت صورت وجود ندارد
برخلاف تصور عمومی، برای اینکه کاندیدای ایده آل برای لیفت صورت باشد، نیازی به رسیدن به فصل خاصی از زندگی نیست. اگرچه شایع ترین سن بیماران برای انجام عمل لیفت صورت بین ۵۰ تا ۶۵ سالگی است، اما هر فردی که پوست شل شده یا چین و چروک های ناخواسته داشته باشد می تواند لیفت صورت انجام دهد. تکنیک‌های مختلفی برای انتخاب وجود دارد، بنابراین جراح با تجربه شما می‌تواند روش شما را به گونه‌ای تنظیم کند که به حداقل‌ترین روش ممکن به اهداف شما برسد.

۸. روش های لیفت صورت به خوبی با سایر روش های زیبایی جفت می شود
روش های زیبایی بسیاری برای تغییر و اصلاح چالش های نامطلوب صورت و پوست وجود دارد. خوشبختانه، بسیاری از این روش‌ها را می‌توان همراه با لیفت صورت انجام داد تا نیازی به اعمال اضافی یا بعدی نباشد. به عنوان مثال، برخی از بیماران ممکن است همزمان با لیفت صورت، لیفت ابرو یا جراحی پلک را انتخاب کنند. این امر نیاز به زمان ریکاوری اضافی را کاهش می دهد و به اطمینان از نتایج ثابت در سراسر صورت شما کمک می کند.

۹. اسکارهای جراحی نامرئی
برش هایی که در طول عمل لیفت صورت ایجاد می شود به گونه ای طراحی شده اند که نامرئی باشند. این برای اطمینان از عدم وجود علائم قابل مشاهده مبنی بر انجام یک عمل زیبایی است. اگرچه اندازه و محل برش‌های هر فرد به درمان خاص او بستگی دارد، اما بیشتر برش‌ها در قسمت‌های پشت گوش یا در امتداد خط رویش مو ایجاد می‌شوند تا پنهان‌کردن را آسان‌تر کنند.

۱۰. نتایج طبیعی به نظر می رسد
در حالی که غیرممکن است که به طور طبیعی ساعت را به عقب برگردانید، لیفت صورت می تواند به طور طبیعی ظاهر شما را تقویت کند. لیفت صورت قبلی منجر به سفت شدن بیش از حد پوست یا ظاهری می شد که نشان می داد “کار” انجام شده است. روش‌های لیفت صورت مدرن به طرز ماهرانه‌ای پوست را سفت می‌کنند تا ظاهری جوان‌تر و خطوط طبیعی‌تر را بدون ظاهر «پف و ورم کرده» بازگردانند. پس از عمل لیفت صورت، شما همچنان شبیه خودتان خواهید بود – فقط جوانتر!

دکتر مصطفی آگاه با بیش از ۲۰ سال سابقه تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی و اخذ مدرک دوره تکمیلی از اتریش و بازگشت به ایران، سالها در خدمت مراجعین خود هستند. 

علاوه بر ایشان، کادر درمان و پشتیبانی ۲۴ ساعته ما، آماده پاسخگویی به بیماران بین المللی و داخلی هستند.

همیشه به یاد داشته باشید که ابتدا، داشتن اطلاعات کامل از پزشک، جراحی، عوارض و ریسک‌های عمل و پاسخگویی و همراهی پزشک و کادر درمان از قبل از شروع جراحی و مشاوره تا فالوآپ و بهبودی کامل شما، از مهمترین فرآیندهای شما برای تصمیم به انتخاب کشور، شهر و پزشک شماست.