لیفت باسن

البته این روش برای آقایان نیز انجام می شود اما معمولا این جراحی در بین خانم‌ها رایج‌تر است. لیفت باسن که به عنوان لیفت باسن شناخته می شود یک روش جراحی پلاستیک محبوب است که می‌تواند برای نیازهای منحصر به فرد هر بیمار و نتایج دلخواه شخصی‌سازی شود.

لیفت باسن که لیفت گلوتئال یا پایین کمر نیز نامیده می‌شود، پوست اطراف باسن شما (باسن) را به سمت بالا می‌کشد تا شکل و سطح باسن شما را بهبود بخشد. این روش ظاهری صاف‌تر، دارای فرورفتگی کم و زیبا ایجاد می‌کند.

آیا یک کاندیدای مناسب برای لیفت باسن هستم؟

دکتر مصطفی آگاه به تشخیص اینکه آیا شما کاندید مناسبی برای این جراحی یا یک عمل زیبایی دیگر هستید، به شما کمک می‌کند.

به طور کلی، این جراحی برای افرادی مناسب است که:

  • سلامت هستید و سیگار نمی‌کشید.
  • چاقی مزمن، نداشته باشید.
  • شرایط مزمنی که ممکن است از بهبودی جلوگیری کند، مانند دیابت یا لوپوس نداشته باشید.
  • وزن زیادی از دست دادید یا جراحی کاهش وزن انجام دادید.
  • دارای چربی اضافی، افتادگی یا شلی پوست روی باسن خود باشید.

تفاوت لیفت باسن با باسن برزیلی(BBL) چیست؟

لیفت باسن برزیلی (BBL) با لیفت باسن یکسان نیست. هدف لیفت باسن بالا بردن و صاف کردن پوست افتاده و چروکیده است. هدف BBL افزایش و حجم دادن به باسن شما است.

در BBL، جراح پلاستیک:

چربی اضافی را از یک قسمت از بدن شما، مانند شکم یا ران شما (لیپوساکشن) حذف می‌کند و این چربی را به نواحی باسن شما تزریق می‌کند.

چه زمانی نتایج جراحی لیفت باسن را می بینم؟

بلافاصله بعد از جراحی نتایج را خواهید دید. با این حال، تا حدود سه تا شش ماه پس از عمل لیفت باسن، اثرات کامل را نخواهید دید.

آیا جای زخم‌های باسن از بین می‌رود؟

از آنجایی که لیفت باسن شامل برش‌هایی است، شما اسکار خواهید داشت. دکتر آگاه معمولاً برش‌هایی را در مکان‌هایی که کمتر قابل رویت هستند و معمولاً زیر لباس پنهان می‌شوند، ایجاد می‌کنند. با این حال، اسکارها زمانی طول می‌کشد تا محو شوند. در مورد محل برش‌ها با جراح پلاستیک خود صحبت کنید.

قبل از جراحی

قبل از جراحی، احتمالاً بیهوشی عمومی دریافت خواهید کرد. شما در تمام طول عمل خواب خواهید بود و هیچ دردی را حس نخواهید کرد. همچنین احتمالاً برای کاهش خطر عفونت، آنتی بیوتیک مصرف خواهید کرد.

جراحی

کل عمل لیفت باسن می‌تواند چندین ساعت طول بکشد. دکتر مصطفی آگاه، پوست اضافی را بالا می‌کشد و همچنین ممکن است از لیپوساکشن برای شکل دادن به باسن یا ران شما استفاده کند.

محل برش‌ها بستگی به این دارد که جراح پلاستیک شما از چه تکنیکی استفاده می‌کند. برای کشیدن پوست اضافی، جراح ممکن است برشی در قسمت‌های زیر، ایجاد کند:

  • در امتداد قسمت پایین کمر 
  • در باسن
  • زیر گونه های باسن

در پایان جراحی، جراح پلاستیک شما:

  1. برش‌ها را با استفاده از بخیه، نوار چسب یا مواد دیگر می‌بندد.
  2. برش‌ها را با پانسمان می‌پوشاند.
  3. لوله‌هایی را زیر پوست شما (درن‌های جراحی) قرار می‌دهد تا خون و مایع اضافی را تخلیه کند.

بعد از جراحی

پس از جراحی، تا زمانی که اثرات داروی بیهوشی از بین برود، به ریکاوری خواهید رفت. ممکن است لازم باشد شب را در مراقبت‌های بعدی در بخش بستری، بگذرانید. یا در صورت صلاحدید پزشک، می‌توانید به خانه بروید. شما به کسی نیاز دارید که شما را به خانه ببرد، زیرا نمی‌توانید پس از جراحی با وسیله نقلیه کار کنید.

دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه مراقبت از برش‌ها و درن‌های جراحی دریافت خواهید کرد. اغلب از شما خواسته می‌شود که روی محل جراحی فشار نیاورید.

همچنین ممکن است نیاز داشته باشید:

  • برای کاهش تورم و افزایش سفت شدن و التیام پوست، لباس فشرده بپوشید.
  • دارویی مصرف کنید که خطر لخته شدن خون را کاهش می‌دهد.