تامی تاک بعد از سزارین

تامی تاک بعد از سزارین امکان‌پذیر است؟ سوالی که حتما خیلی از خانم‌ها به دنبال جواب آن هستند. پس این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

مادران بارداری که قرار است نوزاد خود را از طریق سزارین به دنیا بیاورند، ممکن است در مورد نحوه ظاهر شکم خود پس از جراحی نگران باشند. از آنجایی که عمل جراحی شکم (ابدومینوپلاستی) برای رسیدگی به تغییرات ناشی از بارداری و زایمان در نظر گرفته شده است، به نظر می رسد که سزارین و جراحی شکم می توانند در یک پروسیجر انجام شوند. گاهی اوقات از آن به عنوان “C-tuck” یاد می شود، این ترکیب ممکن است ایده آل به نظر برسد، تنها به یک عمل به جای دو عمل نیاز دارد.

سزارین به دلایل زیادی انجام می شود و وظیفه نجات جان مادران و نوزادان بی شماری را بر عهده دارد، اما نیاز به زمان بهبودی دارد و از آنجایی که در همان ناحیه از بدن درگیر می شود، زنان اغلب به این فکر می کنند که چقدر طول می کشد تا به حالت قبل از بارداری بازگردند.

با این حال، دلیل اصلی اینکه زنان پس از سزارین تحت عمل جراحی زیبایی شکم قرار می‌گیرند، بازیابی حس هویت و اعتماد به نفس خود است. بارداری و در برخی زنان، افسردگی بعد از آن، می‌تواند به بدن و ذهن زن، آسیب‌هایی وارد کند و بازگرداندن او به حالت قبلی (یا بهبود یافته) می تواند به او کمک کند تا دوباره شبیه خودش شود.

مزایای کشیدن شکم بعد از سزارین چیست؟

به دلیل برش هایی که برای زایمان در طول سزارین ایجاد می شود، مادران پس از زایمان با یک اسکار بزرگ به صورت افقی یا عمودی در قسمت پایین شکم خود باقی می مانند. برای رفع این اسکار و سایر تغییرات فیزیکی پس از بارداری، بسیاری از زنان جراحی زیبایی شکم را انتخاب می کنند که به آن ابدومینوپلاستی نیز گفته می شود. پس از سزارین، جراحی شکم می تواند:

  • اسکار سزارین و بافت اسکار را کاهش دهد.
  • با سفت کردن عضلات زیرین و از بین بردن چربی اضافی شکم را صاف کند.
  • هر گونه پوست اضافی و “قفسه پوستی” را که بالای جای زخم قرار دارد بردارد.
  • شکل قبل از بارداری را دوباره ایجاد کند یا حتی آن را تقویت کند.
  • از شر علائم کشش شکم خلاص شوید.
  • ناف خود را از “outie” به “innie” تغییر دهید یا ظاهر آن را بهبود بخشید.
  • ترمیم دیاستاز رکتی
  • دور کمر را کانتور کنید

آیا هر دو جراحی را می‌توانم همزمان انجام دهم؟

اکثر پزشکان اکیداً توصیه می‌کنند که از ترکیب کردن تامی تاک با سزارین خودداری کنید، زیرا رحم شما هنوز در هفته‌های پس از زایمان در حال تغییر اندازه چشمگیر است. علاوه بر این، معمولاً از نوع متفاوتی از بیهوشی در حین سزارین در مقابل عمل جراحی شکم استفاده می‌شود (این به این دلیل است که برنامه سزارین باید ایمنی زایمان را در نظر بگیرد در حالی که بی‌حسی شکم صرفاً برای راحتی شما است). در نهایت، جراح پلاستیک شما می‌تواند زمانی که ببیند بعد از حمل فرزندتان چقدر شکم شما به عقب برگشته (یا نه) طرح ایده‌آل‌تری را برای شکم پیشنهاد کند. با تمام آنچه گفته شد، انجام عمل جراحی شکم بعد از سزارین کاملاً بی خطر است – فقط باید کمی به خودتان زمان بدهید.

تامی تاک بعد از سزارین

من آماده برنامه ریزی برای انجام عمل جراحی شکم هستم - مراحل بعدی من چیست؟

اکنون که رسماً از سزارین خود بهبود یافته اید، می توانید برنامه ریزی عمل جراحی شکم خود را شروع کنید. این چیزی است که می خواهید انجام دهید:

  • مطمئن شوید که وزن ثابتی دارید و در کل وضعیت بدنی خوبی دارید. این کار به شما اطمینان می دهد که نتایج بهینه را از عمل جراحی شکم خود خواهید داشت و به جلوگیری از هرگونه عارضه احتمالی کمک می کند.
  • مطمئن شوید که قصد ندارید دوباره باردار شوید. اگر بعد از عمل جراحی شکم باردار شوید، همچنان می‌توانید با خیال راحت فرزندتان را به دنیا بیاورید، اما نتایج شما را به خطر می‌اندازد. در حالی که جراحی شکم ثانویه می تواند یک گزینه باشد، اکثر خانم ها ترجیح می دهند تا تکمیل شدن خانواده خود صبر کنند.
  • مهمتر از همه، حتما با یک جراح پلاستیک متخصص مانند دکتر مصطفی آگاه مشورت کنید. او می تواند به شما اطلاع دهد که آیا کاندید مناسبی برای جراحی هستید یا خیر.

دکتر مصطفی آگاه با بیش از ۲۰ سال سابقه تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی و اخذ مدرک دوره تکمیلی از اتریش و بازگشت به ایران، سالها در خدمت مراجعین خود هستند. 

علاوه بر ایشان، کادر درمان و پشتیبانی ۲۴ ساعته ما، آماده پاسخگویی به بیماران بین المللی و داخلی هستند.

همیشه به یاد داشته باشید که ابتدا، داشتن اطلاعات کامل از پزشک، جراحی، عوارض و ریسک‌های عمل و پاسخگویی و همراهی پزشک و کادر درمان از قبل از شروع جراحی و مشاوره تا فالوآپ و بهبودی کامل شما، از مهمترین فرآیندهای شما برای تصمیم به انتخاب کشور، شهر و پزشک شماست.