جراحی پلاستیک در کشور کره

جراحی پلاستیک در کشور کره جنوبی عنوان شماره ۱ جراحی پلاستیک را دارد و تخمین زده می شود که از هر پنج کره جنوبی یک نفر به نوعی جراحی پلاستیک انجام می دهد. زنان بیشتر احتمال دارد که عمل جراحی پلاستیک انجام دهند و اعتقاد بر این است که ۲۰ درصد از زنان یا جراحی پلاستیک انجام داده اند یا به آن فکر می کنند.

با این حال، این میراث تاریخی و اقتصادی تنها به دلیل موقعیت کره به عنوان پایتخت جراحی پلاستیک در جهان نیست. کارشناسان به سه عامل اشاره می کنند: تغییر نگرش نسبت به جراحی پلاستیک، توسعه فناوری جراحی و رواج و گسترش شبکه های اجتماعی.

بر اساس گزارش های متعدد، مقالات دانشگاهی و کارشناسان، ظهور رسانه های اجتماعی نیز به افزایش روزافزون جراحی پلاستیک کمک کرده است. طبق نظرسنجی گروه دریم مدیکال، که مالک زنجیره جراحی پلاستیک Dream Plastic Surgery است، نزدیک به ۹ نفر از هر ۱۰ نفری که روزانه از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند، تمایل به انجام جراحی پلاستیک داشته اند. بیش از نیمی از پاسخ‌دهندگان – ۵۳.۳ درصد – پاسخ دادند که فکر می‌کنند این تمایل به این دلیل است که هنگام تماشای عکس‌های افرادی که معتقدند از نظر زیبایی‌شناختی دلپذیر هستند، «خود را با دیگران مقایسه می‌کنند».

جراحی پلاستیک در کشور کره

آیا استانداردهای زیبایی کره واقعا اینقدر سخت است؟!

استانداردهای زیبایی در کره بسیار بالاست، به طوری که مقالات بی پایانی در رسانه های خارجی نیز به این موضوع پرداخته اند. بر اساس مطالعه‌ای که توسط کتی لین و وایشالی راوال در دانشگاه میامی انجام شد، جراحی‌های پوست، جوانسازی، روشن‌سازی و لاغری بسیار رایج است. 

اما در سال‌های اخیر، یک جنبش اجتماعی در کره برای رد این استانداردهای زیبایی در حال افزایش است. این موج مبارزه با استانداردهای زیبایی شناسی در کره، در حدود سال‌های ۲۰۱۶ یا ۲۰۱۷ آغاز شد. زمانی که فمینیسم در کره به یک کلمه رایج تبدیل شد. جراحی زیبایی در کره جنوبی مورد انگ نیست و حتی یک هدیه رایج فارغ التحصیلی است. جراحی زیبایی کره جنوبی پیشتاز بازار است و کره جنوبی ۲۵ درصد از سهم بازار جهانی را به خود اختصاص داده است. از هر پنج زن کره ای یک نفر تحت عمل جراحی پلاستیک قرار گرفته است، در حالی که این رقم در ایالات متحده تنها یک نفر از بیست است.

آیا جراحی پلاستیک در کره گران است؟

به طور متوسط هزینه جراحی پلاستیک در کره جنوبی در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر از جمله ایالات متحده و اروپای غربی کمتر است. با این حال، هزینه جراحی پلاستیک بسته به نوع عمل، تجربه جراح و محل کلینیک می تواند بسیار متفاوت باشد. فراموش نکنید که این ارزانی، نسبت به کشورهای اروپایی و.. است و در مقایسه با ایران، قیمت جراحی‌های کشور کره، بسیار گران است.

دکتر مصطفی آگاه با بیش از ۲۰ سال سابقه تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی و اخذ مدرک دوره تکمیلی از اتریش و بازگشت به ایران، سالها در خدمت مراجعین خود هستند. 

علاوه بر ایشان، کادر درمان و پشتیبانی ۲۴ ساعته ما، آماده پاسخگویی به بیماران بین المللی و داخلی هستند.

همیشه به یاد داشته باشید که ابتدا، داشتن اطلاعات کامل از پزشک، جراحی، عوارض و ریسک‌های عمل و پاسخگویی و همراهی پزشک و کادر درمان از قبل از شروع جراحی و مشاوره تا فالوآپ و بهبودی کامل شما، از مهمترین فرآیندهای شما برای تصمیم به انتخاب کشور، شهر و پزشک شماست.