نگاهی به آمار جراحی‌های زیبایی

آمار جراحی‌های زیبایی در سال ۲۰۲۲، با بیش از ۱۴.۹ میلیون عمل جراحی و ۱۸.۸ میلیون عمل غیرجراحی در سراسر جهان، ۱۱.۲ درصد افزایش کلی در اعمال جراحی پلاستیک و زیبایی انجام شده است. این گزارش افزایش مداوم جراحی زیبایی را با افزایش ۴۱.۳ درصدی طی چهار سال گذشته نشان می‌دهد.

جراحی‌های زیبایی و پلاستیک بیش از هر زمان دیگری محبوب شده است. جراحی‌های زیبایی، یک عمل انتخابی است که شامل بهبود ظاهر فرد می شود. چنین عمل هایی شامل لیپوساکشن، بزرگ کردن سینه، جراحی زیبایی بینی، بلفاروپلاستی یا جراحی پلک و ریتیدکتومی است که به عنوان لیفت صورت نیز شناخته می شود. لیپوساکشن در سال ۲۰۲۲ از بزرگ کردن سینه به عنوان محبوب ترین روش جراحی زیبایی در سراسر جهان سبقت گرفت. بزرگ کردن سینه به رتبه دوم پس از جراحی پلک و شکم (ابدومینوپلاستی) رسید. محبوب‌ترین روش‌های غیرجراحی شامل سم بوتولینوم (که بیشتر به عنوان بوتاکس شناخته می‌شود)، اسید هیالورونیک (پرکننده‌های رایج پوست)، حذف مو و لایه‌برداری شیمیایی بود.

جراحی‌های زیبایی در آمریکا

در سال ۲۰۲۲، ایالات متحده با بیش از ۷.۴ میلیون عمل، بیشترین تعداد عمل های زیبایی را در سراسر جهان به ثبت رساند. با این حال، ایالات متحده در فهرست تعداد روش های جراحی زیبایی در سال ۲۰۲۲ به جایگاه دوم رسید. این به دلیل این واقعیت است که در حالی که تعداد روش های غیرتهاجمی یا کم تهاجمی افزایش یافته است، روش های زیبایی جراحی در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است.

جراحی‌های زیبایی
جراحی‌های زیبایی

پروسیجرهای برتر در آمریکا

روش‌های جراحی زیبایی پیشرو برای زنان در ایالات متحده در سال ۲۰۲۲، لیپوساکشن، بزرگ کردن سینه و تامی تاک بود، در حالی که روش‌های پیشرو برای مردان کاهش سینه برای ژنیکوماستی، لیپوساکشن و جراحی پلک بود. عمل جراحی زیبایی شکم به عنوان دومین جراحی زیبایی گران قیمت، با هزینه جراح با قیمت ۷.۵ هزار دلار عرضه می شود. اکثر بیماران از عمل خود راضی بودند، به طوری که ۹۵ درصد گفتند که ارزش آن را دارد.

دکتر مصطفی آگاه با بیش از ۲۰ سال سابقه تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی و اخذ مدرک دوره تکمیلی از اتریش و بازگشت به ایران، سالها در خدمت مراجعین خود هستند. 

علاوه بر ایشان، کادر درمان و پشتیبانی ۲۴ ساعته ما، آماده پاسخگویی به بیماران بین المللی و داخلی هستند.

همیشه به یاد داشته باشید که ابتدا، داشتن اطلاعات کامل از پزشک، جراحی، عوارض و ریسک‌های عمل و پاسخگویی و همراهی پزشک و کادر درمان از قبل از شروع جراحی و مشاوره تا فالوآپ و بهبودی کامل شما، از مهمترین فرآیندهای شما برای تصمیم به انتخاب کشور، شهر و پزشک شماست.